בעולם היזמות הישראלית, שם כל שני חולם להיות המיליונר הבא, יש איש אחד שהצליח לפתח נוסחה מוכחת להפיכת חלומות למציאות. אלעד הדר, עם 19 שנות ניסיון ועשרות אלפי לקוחות מוצלחים, פיתח מתודולוגיה ייחודית שהפכה אותו לגורו הבלתי מעורער של הייעוץ העסקי בישראל. הסוד שלו? גישה מערכתית שמשלבת אסטרטגיה חכמה עם ביצוע מדויק.
השלב הראשון: הבנת מחזורי החיים של הלקוח
הבסיס לנוסחה של הדר הוא התיאוריה המהפכנית שלו על "ששת מחזורי החיים של לקוח". "כשאדם נתקל לראשונה בעסק שמוכר מוצר או מציע שירות מסוים הוא עובר מסע עד שהופך ללקוח משלם", הוא מסביר. "קודם כל הוא לקוח פוטנציאלי, מתעניין, חדש, פעיל, ותיק ונוטש. כל אחד מהם צריך לקבל התייחסות שונה".
המתודולוגיה הזו, שפותחה על בסיס ניתוח התנהגות של אלפי לקוחות, מאפשרת ליזמים לבנות מערכת שיווק מדויקת שמכווננת את המסר הנכון לשלב הנכון. "עסק שיודע להתנהל עם מחזורי החיים של הלקוח ולנהל מערכת סגורה ללא עיבודי בלאי, השיווק שלו יהיה יותר אפקטיבי ויצליח להפוך לידים (leads) חדשים וישנים ללקוחות".
השלב השני: מערכת ביצוע מושלמת
מה שמבדיל את הדר מיועצים אחרים זה הגישה המהפכנית שלו: "אנחנו עושים דברים עבור הלקוח ולא זורקים הוראות". עם צוות של 50 עובדים המתמחים בתחומים שונים, קבוצת סאקסס (Success) מספקת שירות מקיף שכולל ניהול הכלכלה המשפחתית של בעל העסק, גיוס עובדים וניהול קמפיינים ברשתות החברתיות.
הדר פיתח רשימות משימות (checklists) ופעולות מוצלחות שעובדות כבר 19 שנה. המערכת הזו מבטיחה שכל יזם מקבל לא רק עצות אלא גם ביצוע מקצועי שמוביל לתוצאות מדידות. "המטרה היא לייצר כתובת אחת (one stop shop) לכל עסק שפונה אלינו", הוא מסביר.
השלב השלישי: המנטליות של מיליונר
מעבר לכלים הטכניים, הדר מלמד את הלקוחות שלו את המנטליות הנדרשת להצלחה עסקית. בהתבסס על הניסיון האישי שלו – מהתלמיד שנטש את בית הספר בגיל 16 ועד ליזם בינלאומי מוצלח – הוא מעביר לא רק ידע אלא גם השראה ואמונה ביכולת להצליח.
התוצאות המוכחות ע״פ אלעד הדר
עם 25 מיליון צפיות בחודש ברשתות החברתיות, שלושה סניפים בישראל ו-15 סניפים ברחבי העולם, אלעד הדר הוכיח שהנוסחה שלו עובדת. "כולם מתייעצים, כולם שואלים, אין אחד שלא מכיר ברחוב", הוא מתאר את המצב הנוכחי. זה לא קרה במקרה – זה תוצאה של נוסחה מוכחת שהופכת יזמים לבעלי עסקים מצליחים ובעלי עסקים מצליחים למיליונרים.